رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم

یک روز بعد از تمام شدن کارها در اهواز، گفت: برو طرف یکی از کبابی ها
در دل خیلی خوشحال شدم
که بالاخره بعد از چند روز یک غذای گرم و درست حسابی می خوریم
حسین رفت داخل کبابی
برگشتنی مقدار زیادی کباب خریده بود
با خودم گفتم لابد به جز من، حسینمهمان های دیگری هم دارد که این همه خرج کرده
گفتم: این همه کباب خریده ای برای چه؟ زیاد می آید
گفت: نترس زیاد نمی آید.سوار ماشین شدیم
خودش نشست پشت فرمان
 تا به خود بیایم حسین به سمت یکی از محله های فقیر نشین اهواز راند
محله حصیر آباد در خانه ای نگه داشت
 یکی دو تا از کباب ها را لای نان پیچید در خانه را زد
 پسر بچه ای بیرون آمد. گفت بفرمایید نذری است
در آن روز حسین در خانه شاید چها ر پنج خانه دیگر هم سر  زد و
 به هر کدام از آنها هم یکی دو تا کباب داد
حالا فقط دو کباب مانده بود برای خودمان
رفتیم خانه حسین
حسین کباب ها را جلوی من گذاشت و خود را با نان و پنیر و سبزی مشغول کرد
هرچه اصرار کردم نخورد
می‌گفت به مزاج من نمی‌ سازد
مزاج معنوی اش را می گفت

شهید سید حسین علم الهدی

کتاب سه روایت از یک مرد، محمد رضا بایرامی، انتشارات هویزه، چاپ اول، ۱۳۹۴



یکی از علمای بزرگ می‌خواست ریاضت بکشد، از این راه شروع کرد. هوس کلّه پاچه کرده بود، هرچه نفسش می‌گفت کلّه پاچه، این هم می‌گفت: فردا پس فردا؛ حالا هوا گرم است، بگذار خنک شود چشم! یک وعده به نفسش می‌داد. دید رهایش نمی‌کند، رفت در یک شهری، عمامه و ابا و قبا را درآورد، یک پیراهن بلند پوشید. به کلّه پزی گفت شاگرد می‌خواهی؟ کلّه پز هم نمی‌دانست که این مجتهد است، آیت‌الله است
یک چند ماهی کلّه پاچه جلوی مشتری‌ها می‌گذاشت ولی خودش لب نمی‌زد، این ریاضت است. هی نفسش هجوم می‌آورد که یک لقمه از آن کلّه پاچه‌ها بخورد ولی خودش می‌کشید عقب. تا روز آخر دیگر ریاضتش تمام شد به اوستا گفت که من زن و بچه‌ام را مدتی است ندیده‌ام، اجازه بده من مرخص بشوم
اما  کله پز گفت حالا که داری می روی دلم می‌خواهد با دست خودت یک دست کله پاچه بکشی بگذاری من بخورم
آن عالم یک بشقاب زبان و چشم و چیزهای خوشمزه کله پاچه را کشید و مدتی هم نشست و اورا حین خوردن نگاه کرد و رفت
به این میگویند ریاضت شرعی  

منبع: کتاب بدیع الحکمة، حکمت 128 از مواعظ آیت الله مجتهدی تهرانی(ره)


  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۱۱)

سلام مومن. جزاکم الله خیرا


عرض کنم که اولا شهید علم الهدی میگه "به مزاج من نمی سازه" نه اینکه "می سازه"..بنابراین از روی "نمی سازد" یه خط املا بنویس(لبخند)

دوما به حرف ساده است اینها ولی خیلی سخته...ان شاء الله عامل باشیم

عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی
پاسخ:
سلام علیکم 
ببخشید استاد ان شالله تکرار نمیشه :)
ان شالله 
علی یارتون 
  • یه بنده خدا
  • سلام خدایا کمک...
    پاسخ:
    ان شالله همیشه در پناه مولا باشید 
    شیعه حقیقی حضرت علی علیه السلام خودشو اینطوری پرورش میده ...
    به حضرت گفتن این شیرینی (به گمانم نوعی فالوده بود) رو نوش جان کنید ، خوشمزه است ... حضرا امیر گفتن : میدونم اما نفسم عادت به این خوراک نداره ...
    پاسخ:
    طیب الله
  • قاسم صفایی نژاد
  • چقدر خوب بود خاطره شهید علم الهدی

    امام خمینی هم در کتب اخلاقی‌اش چنین توصیه‌هایی دارد که با نفس باید مقابله کرد. احادیث مختلف هم اگر اشتباه نکنم در چهل حدیث ایشان در این مورد ذکر می‌کنند. اما نگاه امام بسیار ظریف و جالب است. چیزی که شاید شبیه آن را در سایر علما کمتر ببینیم. این لینک را بخوانید تا متوجه منظورم بشوید:
    http://safaeinejad.ir/1393/11/12
    پاسخ:
    سلام علیکم 
    چه خوب من کتاب امام رو ندارم متاسفانه 
    ان شالله پول توجیبی هامو جمع کنم بتونم بخرم 
  • دخترک مژده
  • سلام
    خوبید؟
    التماس دعای زیاااااااااددد
    سربزنید
    پاسخ:
    سلام عزیز همیشه دعاگو هستم 
  • راهی به سوی نور
  • سلام
    ممنون از مطلب
    کتاب«سفر سرخ» هم درباره این شهید هست و بسیار خواندنی...
    پاسخ:
    سلام علیکم 
    ممنونم از حضور و وقتی که گذاشتید 
    بله ممنونم از معرفی 
  • آشنای بی نشان
  • خیلی کار اون عالم و این جنگیدن با نفس سخته
  • اجاره آپارتمان مبله در تهران
  • خدا رحمت کنه شهید علم الهدی رو ... شهادت واقعا لیاقت می خواد ...
    ___________________________
    اجاره آپارتمان مبله در تهران
    https://eskanbama.com
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • حداییش ریاًت یعنی اونااااا

    ماهیچ ما نگاه
    پاسخ:
    ما هیچ واقعا 
    سلام رفیق قدیمی 
    حال فندقمون چطوره ♥
    سلام علیکم
    درصورتی که از جامعه طلاب می باشید به ما اطلاع دهید تا نوشته های شما را در لیست بازدید و نشر قرار دهیم (talabeh.net)
    باتشکر

    مسیر ارتباط:
    تلگرام
    http://t.me/Rahmani_mj
    ایتا
    https://eitaa.com/rahmani_mj
    تماس
    93-54-58-64-55

    پاسخ:
    سلام علیکم 
    ممنونم از دعوت حقیر متاسفانه از طلاب نیستم 
    خدا تمام روحانیون بزرگوار رو حفظ کنه 
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • این جناب رزمنده همچنان غلط گیر هستن 
    خوبه الحمدالله حفظ سمت کردن بقول خودشون خنده


    الحمدالله فندق هم خوبه
    دلتنگت بودیم
    پاسخ:
    خوبه اینطوری ادم اینطوری محتاط تر با دقت تر مینویسه 
    :)
    فدای شما 
    ولی دلتنگی ما بیشتره ها 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی