رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم

نشد .... 
جاماندم
چندین سال که جا میمونم 

دفترم برمیدارم ورق میزنم تا به صفحه خالی برسم !
زیر لب با اشک هایی که قطره قطره میریزند میخوانم 
قدم قدم پای علم  (+ )
با بغض و گریه
با رنگ قرمز مینویسم !
عمود 285
با گریه و التماس و درد و دل و قربان صدقه رفتن آقا 
و شروع اعمال و کارهایم با رنگ مشکی
کار هر روز هر عمودی را که طی میکنم 
تا برسانم این نفس و دل را به آقا ...
گاهی این نفس و پاها و جسم از جدال با گناه تاول میزنن 
گاهی کوله بار را بر میدارم و خود را فردا زودتر به عمو بعد می رسانم 
و گاهی که گناه مانع میشود عقب میمانم 
آن قدر تلاش و تقلا که بتوانم برسم به کربلای دل 
از همین جا بتوانم راهی کربلا بشم 





درد و دل :
به هزار و یک دلیل متوسل شدم 
حکمت خدارا بهانه کردم و هزار توجیه را کنار هم چیدم 
برای اینکه 
عقلم را راضی کنم که
 جاماندن 
آنقدرها هم که فکر میکنی بد نیست !
ولی
برای راضی کردن قلبم درماندم !
دل بی قرار که دلیل سرش نمیشود 
دلتنگی مگر دلیل میخواهد ؟!


  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۷)

  • سید محمد علوی زاده
  • سلام علیکم
    وقتتان بخیر
    تبریک عرض می کنم به شما بخاطر وبلاگ وزینتان
    شما و مخاطبین و مراجعین محترمتان را دعوت می کنم به بازدید و استفاده از مطالب تولیدی سایت تخصصی گناه شناسی

    پاسخ:
    سلام علیکم و رحمت الله
    حقیر هیچکارم عنایت خود شهداست 
    ممنونم از دعوت 
  • سید بی نشان
  • سلام علیکم 
    ببخشید من متوجه قسمت اول مطلب نشدم دفتر و نوشتن عمودها 
    میشه توضیح بفرمایید 
    پاسخ:
    سلام علیکم و رحمت الله
    خواهش میکنم 
    همه ما قدم برمیداریم که هم به خدا برسیم هم ائمه 
    چه خوب میشه که پیاده روی اربعین همیشه تو زندگیمون باشه 
    همونقدر خوب باشیم همونقدر با اراده همونقدر سختی ها رو تحمل کنیم
    همونقدر خوب باشیم 
    همونقدر فقط راه بریم و ذکر بگیم بیهوده نباشیم 
    برای همون تصمیم گرفتم هر روزی که از زندگیم میگذره یه عمود باشه 
    تو دفترم مینویسم 
    مثلا عمود 1 برای امروز 
    چیکار کنم تو این مسیر گناه نکنم امروز 
    احترام به پدر و مادر 
    تو مسیر امروز غیبت نکنم (مسیر منظور روزی که دارم میگذرونم )
    تهمت نزنم ! نماز اول وقت ! سختی باشه به نیت عمه جانم با توسل به ایشون تحمل کنم 
    ذکر و فکرم ارباب و ائمه و خدا باشه 
    و اون روزی که گناه کردم باید نرم عمودی بعدی! فرداش تنبیه اینکه جبران کنم خطام رو بعد برم عمود بعدی 
    هر روز موقع پیاده روی به یاد امام زمان بودن 
    خلاصه که ما تصمیم گرفتیم با پای جان بریم و پیاده روی جان کنیم تا پا بگذاریم بر روی نفس 
    ان شالله این نیت رو ازمون قبول کنن 

  • دخترک مژده
  • سلام
    همه رفتندوجاماندیم!...
    التماس دعا!
    سربزنید
    پاسخ:
    ان شالله مولا این همه دلانگی رو هم امضا کنن 
    با آخرین جملاتت موافقم
    این چند روز کلی حرفها و جمله ها را مرور و کردم و شنیدم فکه تو هم جامانده نیستی ،وقتی دلت همراه قدمای رفقات هست،وقتی توی تلویزیون هر موکبی را نشان میده و اشکاپت درمیاد
    دلیلش را نمیدانم
    اما...
    نمیشه قبول نکرد که جاموندیم
    انگار باید توی اون جاده های خاکی باشیم
    یک وقت هایی هم فکر میکنم گه اگر تو اون جاده ها فقط قدم هایم باشد و فکرم یک جای دیگه..اینم یک جاماندنه
    پاسخ:
    سلام بهار عزیز خوبی ؟
    ان شالله به زودی زود زائر کربلا باشی 
    فقط جمله آخرت چقدر تلنگر داشت 
    واقعا سخته 

  • سربازکوچولو ...
  • بازم جاموندیم
    نشدم لایق دیدار بهم ریخته ام...
    پاسخ:
    جان ببر آنجا که دلم برده ای 
    ارباب ....
    کپی کردم در وبم 
    البته با منبع! 
    پاسخ:
    ممنونم خانم گل 
    با منبع یا بدون منبع راحت باش 😊
  • قاسم صفایی نژاد
  • پارسال نزدیک اربعین یه یادداشت نوشتم که از اون دست یادداشت‌هاست که احتمالا شما خوشتون میاد. هر خطش ارجاع داده شده به کلام و سخن بزرگان.
    خوشحال میشم بخونید:
    http://safaeinejad.ir/1396/08/16
    پاسخ:
    واقعا عالی بود دستتون درد نکنه خدا خیرتون بده 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی