رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

جالب است بدانیم؛
کلمات "شهید"، "شاهد" و "شهدا" در قرآن کریم ۷۲ بار آمده است؛
یعنی به اندازه شهدای کربلا
«وجه» و «وجوه» هم در قرآن ۷۲ بار استفاده شده است
 چرا که شهید نظر می‌کند به وجه الله





نظرات  (۱۳)

شهادت روزیتان
پاسخ:
ممنونم از شما ان شالله اجر تمام کارهای شما شهادت 
السلام علیکم یا انصارالله
سلام بانوووووووووووووووووو
خیلی زیبا بود ممنونم خیلی استفاده کردم تو قرآن انقدر نشانه ها هست که فعلا پنهان هستن
انشاءالله مولامون میان و همه ی نشانه ها رو برامون بیان میکنن
شهادت روزیت بانوووووووووووووووووو
بلاگفا فعلا مشکل پیدا کرده نمیتونم وارد بخش مدیریت بشم شاید بیام وب بیان بسازم
یا علی التماس دعای فرج
پاسخ:
سلام دوست خوبم
ان شالله قسمت شما
توروخدا دست از این بلاگفا بکشید بیایین بلاگ , آخه این چه نوع سرور دهی !
iهم سرعت پایین , هم امکانات کم !!!
بیاین بلاگ دیگه , شاید نه حتما !
سرویس وبلاگدهی ملت بلاگ برای ساخت وبلاگ رایگان فارسی برای حمایت از زبان شیرین پارسی در پهنای اینترنت پا به عرصه نهاد و امید بتوان گامی هر چند کوچک برای اثر بخشی زبان پارسی در جهانیان انجام داد.
پاسخ:
سلام من واقعا از بلاگ راضی هستم و قصد مهاجرت ندارم
با تشکر
:)
  • بهشت زودهنگام
  • آخ عزیزم اطراف جایی که نشستنو دیدی؟ پای مصنوعی گذاشته...
    پاسخ:
    آره
    رزمنده و شهدا هستند , این عکس رو خیلی دوست دارم حس خوبی به آدم میده
    لبخندهاشون
    چه مطلب خوبی نوشتید
    عالی بود...
    شهید و شاهد و شهدا با هم 72 با اومده؟
    حالا کلمه هفتاد و دو بسیار حرف داره... حتی بعضی از بزرگان گفتن اسم اعظم خدا هفتاد و دو حرف داره... در مورد شهدای کربلا هم توی کتب تاریخی اغلب بیش از هفتاد و دو نفر ذکر شدن اما استادی میفرمود روی این هفتاد و دو تن تثبت داشته باشید که رمزی درش نهفته هست...
    حالا این جمله زیبا : "شهید نظر میکند به وجه الله" رو چطور میفهمید؟
    یعنی چی که شهید نظر میکند به وجه الله؟
    نمیخوام شما رو محک بزنم چون مطلب بسیار زیبایی رو مطرح کردید میخوام یه بحث کوتاهی بشه همه استفاده کنیم...
    یا علی

    پاسخ:
    سلام بزرگوار واقعا احساس خوبی بهم دست میده کسی اینطور عمیق به مطالب نگاه میکنه و سرسری رد نمیشه !
    راستش رو بخواهید تعریف از خود نیست خیلی وقت دیگه دنیای اطراف رو فراموش کردم از موقعی که رفاقتم با شهدا آغاز شد !
    خیلی ها پاتوقشون سایت هایی هست که دوست دارن ولی پاتوق من سایت هایی از شهداست ! یکی از این سایت ها http://www.tafahoseshohada.ir (تفحص شهدا ) که بیشتر اونجام ! به قول امروزی ها اونجا ول میگردم ببینم روزی من از اینجا چیه قراره چی یاد بگیرم ! که این مطلب شهید و شاهد و شهدا که 72 مرتبه اومده از همین سایت گذاشتم
    احساس خوبی به آدم دست میده وقتی اینجور چیزهارو یاد میگیره و کامل اونجا میگن کدوم آیه ها !
    سوره بقره آیات 154 - 207 - 218
    flesh  سوره آل عمران آیات 157 - 158 - 168 - 169 - 170 - 171 -195
    flesh سوره نساء آیات 69 - 95 - 96
    flesh سوره انفال آیات 74 - 75
    flesh سوره توبه آیات 41 - 111
    flesh سوره حج آیات 58 - 59
    flesh سوره احزاب آیه 23
    flesh سوره محمد آیات 4 - 31
    flesh سوره صف آیه 11

    در مورد سوالی که کردید نمیدونم کامل میتونم بگم یا نه ! ولی اونچیزی که در توانم و سوادم و درکم هست خدمتتون میگم !
    شهدای ما تنها چیزی که داشتند  جان عزیزشان بود !وقتی همین جان رو در راه خدا و برای خدا دادند حجاب  برداشته شد با چشم جان صفات الهی را نگاه می کنند دیگه حجاب و پرده ای باقی نمیمونه و با همین ایثار جان و هستی خود در راه دفاع از حق و دین الهی و اسلام اون موانعی که دیدن حقایق و اسرار عالم جلوشون بود از جلو آنها برطرف میشه و صفات جلال خداوندرو نظاره می کنند
    راستش خاطره ای بگم خدمتتون , من یه بار که انجمن اسلامی مدرسه بودم یه روز روی حاج آقای ماندگار حفظه الله اومده بودند انجمن سخنرانی ! اونجا مطلبی در همین مورد گفتند شهیدی بودند به نام شهید صادقی شهید صادقی قبل از این‌که به جبهه اعزام بشن یک شب به بنده فرمود: شهیدی را در خواب دیده‌ام که قبل از شهادتش از او عهد گرفته بودم اگر به شهادت رسید باید به خوابم بیاد و سؤالی دارم که باید پاسخ بدن ایشون او به بنده می‌فرمود: من دیشب آن شهید را در خواب دیدم و آن سؤال به خاطرم آمد و از ایشون پرسیدم این‌که حضرت امام(ره) فرمودند شهید به وجه الله نظر می‌کند، آیا شما وجه الله را مشاهده کردید یا نه و شهید نظر می‌کند به وجه الله یعنی چه؟ خود آقای صادقی به من می‌فرمودند: آن شهید پاسخ روشنی نداد و لبخند زد و سرش را پایین انداخت و فرمود: دیدم چه دیدنی
    بعد حاج آقای ماندگاری گفتن که
    مقام شهدا آنچنان بالاست که در قیامت در بعضی مقامات هم‌ ردیف و انبیاء می‌باشند
    ببخشید  یادگیری و درکم از مطلب همین قدر بود خوشحال میشم بیشتر از شما یاد بگیرم
    باز هم سوالی بود شب جواب میدم
    سلام دوست خوبم
    ببخش دیر سر میزنم
    خیلی پست عالی بود
    بانو جان مشکلی برایمان پیش آمده به شدت محتاج دعای خیرت هستم ...
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام فاطمه جان عصری پیامت رو دیدم
    رفتیم مسجد اسم مسجد محلمون امام رضاست , باور کن خدارو قسم دادم به امام رضا که ان شالله هرچی حاجت داری و مشکلت برطرف بشه
    سلام مجدد
    خیلی خوشحالم که اینطوری راهتون رو پیدا کردین... خدا رو شکر...
    خوش به حال شهدا که دوستدارانی مثل شما دارن...
    آیه سوم سوره الحدید داریم : هو الاول ولآخر و الظاهر و والباطن و هو بکل شی قدیر.
    وقتی ال در ابتدای اسمی میاد یعنی اون اسم به صورت مطلق منظور هست یعنی وقتی میگه هو الظاهر یعنی او به صورت مطلق ظاهر هست طوری که گویی هیچ چیزی از باطن نمانده مگر اینکه به ظاهر آمده و وقتی میگه هو الباطن یعنی او مطلقا باطن هست طوری که گویی هرگز ظاهر نشده... حالا خدا هم الظاهر هست هم الباطن... حالا وقتی میگیم خدا الظاهر هست معنیش اینه که خدا مطلقا ظاهر هست بلکه هر موجودی هم که ظاهری داره رشحه ای از اسم الظاهر خدا در او تجلی کرد و او هم نصیبی از ظاهر داره...
    حالا در باور عرفی ما هست که خدا دیدنی نیست یعنی با چشم سَر دیدنی نیست... اما وقتی از حضرت علی میپرسن شما خدا رو میبینی؟ می فرمایند من خدایی رو که نبینم عبادت نمی کنم. پس مشخصه که همه نمی تونن خدا رو با اسم الظاهرش ببینن یعنی وجه الله رو همه نمی تونن ببینن با وجود اینکه به قول فلاسفه و عرفا از ظاهر هر موجودی ظاهر خدا عیانتر هست... کسی میتونه نظر کنه به وجه الله، یا خدا رو به اسم الظاهرش نظاره کنه که اهل مشاهده باطن باشه در یک کلام شهید باشه... یعنی شهید چون اهل مشاهده باطن هست خدا رو به اسم الظاهرش مشاهده میکنه یعنی چون باطن بین شد خدا براش ظاهر میشه. اونوقت میگه عالم محضر خداست... چون شهید داره خدا رو در تمام عالم وجود مشاهده میکنه در واقع به هر طرفی که رو میکنه وجه الله میبینه.
    الان شما ظاهر دوستان و اشنایانتون رو چه جور تشخیص میدید؟ از دستشون؟ پاشون؟ معلومه که از وجه (چهره) دوستاتون اونا رو میشناسید... وجه معرف صاحب وجه هست... شهید هم به هر طرف که رو میکنه وجه الله میبینه
    به قولی در می یابد: 
     همه یار است و نیست غیر از یار 
    واحدی جلوه کرد و شد بسیار..
    حالا برای اینکه بتونه به وجه الله نظر کنه الزاما نباید از این نشئه بره و مرگ براش رخ بده تا بتونه به وجه الله نظر کنه یه بار عرض کرده بودم که انسان اگر در وادی جهاد اکبر خودش رو درست بسازه به مقام ولایت تکوینی میرسه که باید خیلی روش بحث بشه که ولایت تکوینی چیه؟
    وقتی کسی به مقام ولایت تکوینی میرسه در مقام حضور قرار میگیره و چنین کسی میتونه به وجه الله نظر کنه...
    اگر شهید رو اینطور تعریف کنیم که شهید کسی هست که میتونه به وجه الله نظر کنه اونوقت در این تعریف امام خمینی هم میشه شهید، آیت الله بهجت هم میشه شهید، مقام معظم رهبری هم میشه شهید.... چون به ولایت تکوینی رسیدن...
    این تعریف از شهید بسیار جامعتر هست یعنی اصل در شهادت با جهاد اکبر هست و شخص از ناحیه جهاد اکبر به ولایت میرسه و بعد اگر در میدان جنگ کشته شد شهید هست اگر هم در بسترش وفات کرد باز هم شهید هست...
    پس شهید چون به ولایت تکوینی میرسه و با باطن عالم سنخیت برقرار میکنه میتونه نظر کنه به وجه الله...
    موفق باشید
    پاسخ:
    سلام علیکم و رحمت خدا بر شما
    شما لطف دارید ما تازه اول راهیم , راستش رو بخواهید تا مونده به جای برسم و بگم شدم اونی که میخوام بشم !
    من یه عادتی دارم که هر وقت برنامه سمت خدا ظهرها پخش میشه دفتر به دست میشینم جلو تلویزیون ! چون تو دانشگاه نه این درس هایی هست نه تو خونه جایی که میشه دو کلمه حرف یاد گرفت و بدرد بخور بود همین برنامه هاست ! باور کنید اینقدر این سخنان شما  قشنگ و کامل بود و اینقدر خوب توضیح دادید همیش میگفتم کاش نظر طولانی تر بود احساس میکردم تو یه کلاس درسی نشستم و استاد داره ریز به ریز این مسئله رو توضیح میده ! خیلی خوب بود ! راستش اینقدر سوادم کمه میترسم فراموش کنم ! همه حرف هاتون رو یاد داشت کردم
    خدا حفظتون کنه
    خوشحالم کسانی هستند اینجا که برای حقیر حکم استاد رو دارند
    خیلی دوست دارم ولایت تکوینی رو هم یه روزی اینطور بهم بیشتر توضیح بدید
    میدونم الان میگید خیلی پرو هستم :(
    وقتی معلومات بزرگانی چون شمارو میبینم بر خودم احساس تاسف میخورم
    ان شالله همیهش موفق باشید
    سلام
    راستش بحث ولایت تکوینی بحث مبسوطی هست
    قبل از اینکه وارد بحثش بشیم باید در مورد نفس ناطقه انسان صحبت کنیم که نفس انسانی چه حقیقتی هست؟ مثلا الان شما نسبت به بدن خودتون ارداده دارید ارداده کنید چشماتون رو ببندید می بندید اراده کنید راه برید راه میرید... یعنی نسبت به خیلی از امور جسمتون ولایت دارید. و چیزهایی که تحت اراده و ولایت نفس شما هستن مغلوب و تابع شما هستن... حتی نفس شما نسبت به گردش خون و ضربان قلب و ... هم ولایت داره اما شما به علم مرکب بهش آگاهی ندارین که اینجا باید علم مرکب و علم بسیط هم بحث بشه
    حالا باید دید که این نفس چه حقیقتی هست که علاوه بر اینکه نسبت به بدن شما چنین ولایتی داره میتونه نسبت به بدن کل نظام هستی هم چنین ولایتی پیدا کنه...
    اینه که فرمودن : من عرف نفسه فقد عرف ربه. " هر کسی نفسش را شناخت همانا خدا را شناخت"
    مثلا توی خاطرات شهید چمران داریم که توی یه درگیری ای با دشمن که برای نجات چند تا بسیجی رفته بود وسط حلقه دشمن و مبارزه میکرد به خاطر گلوله هایی که خورده بود خون از بدنش میرفت و چمران توی خاطراتش نوشته بود من به رگهام دستور دادم بسته شید من الان به این خونها نیاز دارم و رگهام تبعیت کردن و بسته شدن...
    این میشه ولایت تکوینی...
    خیلی نیاز به بحث داره اگر مایلید این مطلب به صورت مبسوط براتون باز بشه آدرس ایمیلی بهم بدید تا یه مجموعه سخنرانی براتون بفرستم که این مطلب به صورت کامل براتون جا بیفته...
    در ضمن من سه شنبه مطلبی در مورد شهادت مینویسم و لینک این مطلب رو م اونجا میذارم تا دوستانی که مایل بودن این بحث رو هم بخونن
    یا علی
    پاسخ:
    سلام علیکم
    چقدر خوب , نحوه توصیح دادن شما طوری که آدم خوب متوجه میشه !
    حتما آدرس حقیر : bano-gomnam@mail.com
    حتما با کمال میل دوست دارم بیشتر در مورد این مطلب بخونم


    سلام، با این روایت شاید -جمله شهید نظر می‌کند به وجه الله- راحت تر فهم بشه..
    «خداوند ما را وجه خودش قرار داده منتهی از شدت ظهور و بروز، مردم غفلت می کنند از این معنا»
    حضرت علی علیه السلام

    یاعلی

    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنونم که اینجارو منور به حدیث امیرالمومنین کردید
  • ღ*•.¸بــــــــے قــــرار¸.•*´ღ
  • سلام
    پست خیلی خوب بود...
    بیشتر از "مطلب" از نظرات استفاده کردیم
    خیلی ممنون.....اجرتان با خدا

    یاعلی
    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنونم از حضورتون
    بله آقای صالح بزرگوار عالی توضیح دادن
    زنده باشید
    علی یارتون
  • بسیجی گمنام
  • سلام

    هعی از همه عقب 

    بعضیا تو قله هستن بعضیا وسط راه 

    ماهم که مثل همیشه تو گل موندیم
    پاسخ:
    اگر دو چیز را رعایت بکنی خداوندشهادت را نصیبت خواهد کرد؛

    یکی پُر تلاش باش..
    دوم مخلص باش..

    شهید حسن باقری
    قدردانی از پشتکار شما را در سایت خود و اطلاعات دقیق ارائه می دهد.
    خوب است که هر بار یکبار یک وبلاگ بیاورید که همان اطلاعات قدیمی است. خواندن فانتزی!
    من سایت شما را ذخیره کرده ام و از فید RSS شما به گوگل خودم استفاده می کنم
    حساب.
    پاسخ:
    ممنونم از شما

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی