رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم

معبر مین برایت پل صراط میشود
و تو انتخاب میکنی دیدار و وصال یار را ,
یا خانه گلی یا در لجن ماندن را ترجیح می دهی.....

شهید عبدالعلی ناظم پور


+ روزهایی نچندان دور بیشتر احتیاج به یک رفیق واقعی داشتم...
رفیقی که بداند و بفهمد دردهای دلت را
رفیقی که در کنارش بنشینی و از بغض های خورده ات , از تمام ناگفتنی های همگانی ات
از تمام هرچه را باید گفت و نتوان آن را به هرکسی گفت ... حرف بزنی !
هرکسی از رفیقِ خود توقعاتی دارد !
سراغ هرکسی رو که بخواهی رفتم , هرکسی برایم پیشنهاد میداد
یکی میگفت خواهر , یکی میگفت چاره اش ازدواج , یکی میگفت پدر و مادر ,
حتی در اوج بی شرمی پیشنهاد دوست پسری هم داده میشد .... بگذریم

بیچاره این دل سرگردان ما !
دلی که در پی همه رفت ! جز در پی آنی که باید می رفت !
تا اینکه
رفاقت با شهدا شروع شد ...
شیرین و زیبا , هر تک تک ثانیه های رفاقت رنگ و بوی شهدا گرفتن اوج لذت بود
هر چقدر رفاقت عمیق تر میشد بال و پر برای پریدن بیشتر و پا روی نفس گذاشتن بهتر
تا کار به جایی رسید که احترام به پدر و مادر شد واجب و برای هر اوف گفتن تنبیه های سخت برای خودم در نظر گرفتم , قرآنی که هر سال فقط برای شب های قدر بهره میبردم شد برنامه هر روز , و هر روز حفظ 2 آیه نهایت شد 5 آیه برنامه هر روز شد
از مهدی زهرا غافل که بودم یاد گرفتم در این رفاقت که هر صبح و شام به یاد آقا باشم
در این رفاقت یاد گرفتم قبل کاری فکر کنم که خدا و امام زمان و حضرت زهرا از این عمل راضی هستند یا نه ؟!
در این رفاقت یاد گرفتم که دفترچه مخصوصی داشته باشم برای حسابرسی خودم ...
یاد گرفتم با هر غیبت خودم رو شدید مجازات و تنبیه کنم حتی تنبیه مالی !
همه این هارو گفتم که بگم بیاییم با مهدی فاطمه و شهدا دوست و رفیق شویم ...
اونها منتظر ما هستند ...
چندین سال است که با تک تک ما ، عهد رفاقت بستن !
ولی ما عهد شکن ترین رفیق های عالم هستیم !
.
.
حواسمون به دوستامون باشه !
دوسـت شـمـا کـیـه ؟


السلام علیک یا ابا جعفر یا محمد بن علی ایها الباقر یابن رسول الله
انا توجهنا واستشفعنا وتوسلنا بک الی الله و قدمناک بین یدی حاجاتنا یا وجیها عندالله اشفع لنا عندالله

شهادت حضرت امام محمد باقر( ع) تسلیت باد



  • سیــــده گمنــــام

دوست

رفاقت

نظرات  (۱۱)

  • 🍁عارفه الزهرا🍁
  • بهترین رفقای ما تو دنیا.  ...
    منم یه داداش گمنام دارم.. 
    پاسخ:
    چه خوب

    سلام علیکم مومن
    چند روزی بود که اینجا سر نزده بودم
    به خونه شهدا
    من اینجا رو خونه شهدا میدونم
    و اون آرامشی که گفتید رو اینجا میخونم و حس میکنم
    چون فقط از شهدا نوشته میشه و این رو بدون هیچ چاشنی و ریایی می نگارید

    انصافا رفاقت باشهدا یه رنگ و بوی دیگه ای به آدم میده و آدم رو خدایی تر میکنه
    شهدا حواسشون به آدم هست

    سئوال کردید رفیق شهیدتون کیه
    من رفیق شهید زیاد دارم نمیدونم کدومشون رو بگم
    چون همشون رو دوست دارم

    رفیق شهید آینده ما چطوره احوالشون ؟ (لبخند)

    عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
    پاسخ:
    سلام علیکم
    زنده باشید , الحمدالله عنایت شهداست
    نه من سوالم این بود دوست شما کیه ! یعنی شما هم طرف شهدا و امام زمان رفتید یا هنوز نه ....

    ایشون رو نپرسید که اینقدر سرشون شلوغ مارو پاک فراموش کردن

    باید به دنبال دوست باشم...
    التماس دعا
    پاسخ:
    دوستی با شهدا و امام زمان خیلی شیرین خیلی مثل شهادت 
    تا همینجاش هم که هستیم همه اش رو از دعا امام زمان و الزاف خدا داریم
    وگرنه بجز گناه و بدبختی چیز دیگه ای برا خودمون نمی تونیم جور کنیم!
    من 5-6سالی فکر میکردم رفیق فابم حضرت عباس (علیه السلام) هست
    ولی..............

    نه! من کجا و ایشون کجااااااااا

    التماس دعا!

    پاسخ:
    سلام علیکم
    اگه هستیم دعا و وجود نازنین پدر عزیزمون امام زمان هستش
    ولی تا به کی باید بد بمونیم ... چقدر فرصت داریم ؟ از یه ساعت دیگه خودمون خبر داریم ؟
    باید خوب بشیم
    اغلب کسانی که میشناسیم میگن اگه راه بد رفتیم به خاطر رفاقت با رفقای بد اغلب مذهبی ها هم میگن رفاقت با مذهبی ها بوده حتی بوده کسانی که گفتن ما مذهبی نبودیم ولی رفتیم راهیان نور یا زیارت مشهد و کربلا عوض شدیم پس رفاقت خیلی مهم ...
    باید با امام خوبان رفیق شد تا هم رنگ بشیم تا راه و روش رو یاد بگیریم
    اتفاقا من با این جمله اتون مخالفم من کجا ایشون کجا ! ما جز اهل بیت کسی رو نداریم
  • نشانه گمنام
  • سلام سیده بانوی عزیز خیلی زیبا درباره رفاقت شهدا و امام زمان نوشتین
    بله هرکی رفیقش اهل بیت و قرآن و شهدا باشه یقینا زندگیش پر از سعادت خواهد بود
    بنده هم یه رفیق دارم علاوه بر اینها که شما نوشتین که خیلی برام عزیزه
    شهید علی هاشمی
    خیلی التماس دعا خواهر کوچولوی مهربونم سیده بانوی عزیز
    یا علی التماس دعای فرج
    پاسخ:
    سلااااااااااام مهربونم خوبی ؟ اگه بدونی چقدر دلتنگتم
    ممنونم عزیز از شرمندگی نمیدونم چی بگم لایف این همه محبت نیستم
    خوش به سعادتتون
    واقعا شهید هاشمی عالمی دارن من کتاب سردار هور رو گرفتم عالیه
    علی یارت خواهر خوبمممم

    سلام یاس بانو جونم

    من "دوتا" رفیق دارم از شهدا: شهید سعیدِ چشم براه که قرارِ ازشون در وبم به زودی متنی بذارم و دیگر شهید محمدرضا افیونی.

     

    با امام زمان که دیگه حسم باهاشون خیلی قویه!!!

     

    تسلیت می گم شهادتِ" شکافنده یِ معماهایِ وجود" را.

     

    پاسخ:
    سلام بر رفیق عزیز ما
    چقدر خوب به دوستانی چون شما افتخار میکنم
    بر شما هم تسلیت بالام جان
  • ♡بهشـــت زودهنـــگــام♡
  • سلام عزیزم
    چقدر خالص و دوست داشتنی می نویسی
    همینه که میگی؛ رفیق خالی از خلل خداست و بعد اهل بیت و بعد شهدا هستن
    اون ها هم چون وصل به منبع فیضن...
    انشالله خدا توفیق ایجاد و موندن تو چنین دوستی هایی بهمون بده
    شهادت امام محمد باقر(ع) تسلیت میگم
    عاشق اسم محمدباقرم؛ آرزو داشتم پسرمو اسمشو بذارم محمدباقر بعدشم بره طلبه شه...

    پاسخ:
    سلام به روی ماهت فداااااات بشم
    خالص کجا بود اینقدر ناخالصی دارم که نگوووووووو
    ان شالله
    بر شما هم تسلیت بالام جان
    قسمت بشه بریم بقیع ان شالله
    ان شالله میشه فقط توکل کن
    سلام بانووو 
    میگن هر کی بره راهیان نور شهدا رو خیلی حس میکنه 
    من تا حالا نرفتم 
    اما دوستی با شهدا خیلی عالیه 
    دوستی با امام زمان عااالی تر 
    شهادت امام محمد باقر تسلیت 
       التماس دعا 
    یاحق 
    پاسخ:
    سلام دوست خوبم
    دقیقا
    ان شالله قسمت بشه هم کربلا هم کربلای ایران
    بر شما رفیق عزیز تسلیت

    سلام و رحمه الله

    سوال بسیار مهم و تعیین کننده ای ست . باید به این فکر کرد که دوست باید چه کسی باشد ؟

    دوست باید رشد دهنده انسان به سمت کمال باشد و دوستی با شهدا این را دارد . به این میگن رفاقت . رفاقتی که میشود روش حساب کرد . یک دوستی با برکت که بقیه هم میتوانند از آن بهره ببرند همانطور که ما بهره مند شدیم. رفاقتی که انقطاعی در ان نیست 

     این سبک رفاقت یک جواب خوب برای سوالها ست .

    .

    .

    .

    “وانگهم تا به لحد خرم و دلشاد ببر “ ان شاءالله


    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما بزرگوار
    ممنونم همیشه نظرات شما برای من خیلی با ارزش عمیق می نویسید و این رو خیلی دوست دارم
    ان شالله

    یعنی زندگی نامه شونو خوندی که دوست شدی؟

    می دونم یه همچین سوالی رو قبلا هم پرسیدم و جواب کاملی ندیدم....
    پاسخ:
    آره عزیز دلم بعد کم کم جذب مرام معرفتشون شدم
    اینقدر که خواستم راهم مثل اون ها بشه رفتارم اعتقاداتم ایمانم
    توسلاتم بهشون بیشتر شد کمک خواستم منم مثل اون ها بشم طوری که امام زمان راضی باشه

    نمی دونم اینو قبلا خوندم یا نه

    ولی الان از پست جدیدت اومدم خواهری

    خدا بهت خیر بده که می نویسی عزیزم

    دایی م شهید شدن و خیلی وقت ها توسلاتم و التماس هام به ایشونه.

    یه دوست شهید هم بابام دارن که یه سری دعاهای خاص رو همیشه با التماس از ایشون می خوام! هرچند هنوز جوابمو ندادن گویا ولی من هنوز ازشون می خوام و می خوام

    یه زمانی هم شیفته خاطرات شهید همت بودم. عکساشون پر بود توی گوشی و لب تابم. ایشون چهره خوبی هم داشتن خب. چشمای زیبایی که از قول فکر می کنم همسرشون از نمازشب و عدم نگاه به نامحرم بود. از یه زمانی به بعد تصمیم گرفتم همه اون عکسارو پاک کردم. هنوزم خیلی دلم می خواد البته برم شهرضا سرخاکشون ولی هنوز قسمت نشده.

    شهدای گمنام دانشگاه لیسانس هم مخصوصا چون خوابگاهی بودم دل آرام و ملجا و پناهم بودن و هنوز هم خیلی که گیر کنم یادشون میفتم. شهدایی که نمی شناسمشون ولی روزی که آوردنشون ازشون خواستم برادرانه دستمو بگیرن. وای که چقدر دلتنگ آرامشیم که سرخاکشون داشتم.

    یه روزی سناشون که روی سنگ قبرشون نوشته بود از سن من بیشتر بود. یه روزی فکر می کردم هنوز وقت دارم هنوز....

    و حالا در آستانه 24 سالگی سنم داره از همه شون بیشتر می شه. هی من چه کردم تو این 24 سال.....

    14ساله که بودم توی یه سفر مشهد استادی که همراهمون بود و داشت برامون صحبت می کرد از من که تقریبا کوچیکترین بودم توی جمع پرسید چندسالته و وقتی گفتم ، گفت خب 14سال کافیه برای اینکه آدم خودشو مورد رضایت امام زمانش قرار داده باشه و یار امامش شده باشه.

    ای دل غافل که 10سااااااال گذشت از اون روز. 10سال!

    خدا کنه توی اون یوم الحسرت اصلی حسرت عمر رفته به دلمون نباشه

    دعام کن خواهرم خیلی عزیزدلم

    چقدر حرف زدم شرمنده:)

    پاسخ:
    سلام دلای عزیز فدای مهربونیت
    چقدر خوب خیلی عزیزی
    نهه اتفاقا استفاده کردم ممنونم دلا جان ممنونم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی